Kontakta oss

Frågor / Telefon / E-post / Kundmottagning / Medborgarkontor


Svar på frågor

 

Vanliga frågor och svar hittar du genom att trycka på knappen frågor & svar längst ned till höger på sidan. Välj ämne, eller sök på ett ord och tryck 'enter'. Förklarande filmer om Boplats hittar du på Boplats kanal på Vimeo, på svenska, engelska/English, Somaliska/af-Soomaali, och Arabiska/العربية.


Telefon 

031‑100 250 
(utanför Sverige: +46 31 100 250)

Till och med 29 mars

måndag - fredag, 12.00-16.00

Från och med 1 april
måndag-fredag 08.00-11.30


E-post

Skicka din fråga genom att fylla i detta formulär och få svar via e-post.

Allmänna frågor: Har du en fråga som rör Boplats verksamhet, och inte ditt konto, behöver du bara ange den e-postadress som du vill ha svar till.

Frågor som berör ditt konto: Har du en fråga som rör ditt konto måste du ange ditt användarnamn (personnummer eller registrerad e-post) för att vi skall kunna svara. Beskriv ditt ärende utförligt, så vi lättare kan hjälpa dig och du får svar snabbare!

Ditt ärende kommer att hanteras enligt de lagar angående bevarande (sparande) och gallring (slänga bort). som gäller för kommunen. När meddelande kommer in till Boplats anses det vara allmän handling och kan begäras ut efter sekretessprövning. Läs mer om hur dina personuppgifter behandlas.

 

Kund-
mottagning

Öppettider

måndag
tisdag
onsdag
torsdag
fredag

  

12.00-16.00
12.00-14.00
12.00-14.00
12.00-16.00
stängt

Senioröppet

Endast seniorer, 65+
torsdag  9.00-10.30

Besöksadress
Rosenlundsplatsen 1 map-pin.png


id.jpg

Legitimation: För din säkerhet ber vi dig visa legitimationen om du vill ha hjälp med ditt konto i kundmottagningen. Vi kräver legitimation för att skydda alla som är registrerade. Ingen skall kunna ta reda på om någon annan person är registrerad på boplats.se.

Har du allmänna frågor om Boplats kan vi givetvis svara på dessa utan att du visar legitimation.

Följande ärenden kan endast göras genom att du kommer till kundmottagningen i Rosenlund och legitimerar dig.

  • Byta till svenskt personnummer (kräver legitimation och dokumentation från skatteverket)

  • Ta över dagar vid dödsfall (kräver legitimation samt "dödsfallsintyg med släktutredning" )

Om du har skyddad identitet och vill registera dig måste du boka tid.


Medborgar-
kontor

Du kan få hjälp med att använda boplats.se på ditt Medborgarkontor. Det här kan du få hjälp med

Öppettider, besöksadress och tillgänglighetsinformation  hittar du på goteborg.se 

fråga.jpg