Kontakta oss

Frågor / Telefon / E-post / Lokal / Kundmottagning / Medborgarkontor


Har du en fråga?

Du kan läsa svar på vanliga frågor i vår avdelning frågor & svar. Du hittar knappen längst ned till höger på sidan. Välj en avdelning eller sök på ett ord och tryck 'enter'.

Se även filmerna om Boplats på Boplats kanal på Vimeo, på svenskaengelska/EnglishSomaliska/af-Soomaali, och Arabiska/العربية.

 

Telefon 

031‑100 250  /  Utanför Sverige: +46 31 100 250
måndag - fredag, 12.00-16.00


E-post

Skicka din fråga till oss genom att fylla i detta formulär och få svar via e-post.

Har du en fråga som rör ditt konto måste du ange ditt användarnamn (personunummer eller registrerad e-post) för att vi skall kunna svara.

Beskriv ditt ärende utförligt, så vi lättare kan hjälpa dig och du får svar snabbare!
För frågor kring din registrering behandlas dina personuppgifter enligt de villkor som gäller för registrerade på boplats.se. Ditt ärende kommer att hanteras enligt de lagregler som gäller för kommunen angående dokumenthanteringsplaner och gallringsbeslut. När meddelande kommer in till kommunen anses det vara allmän handling och kan begäras ut efter sekretessprövning. Det finns också särskilda regler för allmänna handlingar gällande bevarande (sparande) och gallring (slänga bort).

 

Kundmottagning

Öppettider
måndag - torsdag
12.00-14.00

Senioröppet
torsdag
9.00-10.30
Endast för seniorer, 65+

   

Adress
Boplats Göteborg AB
Rosenlundsplatsen 1
411 20 GÖTEBORG

Rosenlundsplatsen 1 map-pin.png 

Stängt i kundmottagningen

   

Kristi himmelsfärdsdag
torsdagen den 10 maj

  

Legitimation  

id.jpg

För din säkerhet ber vi dig visa legitimationen om du vill ha hjälp med ditt konto. Vi kräver legitimation för att skydda alla som är registrerade. Ingen skall kunna ta reda på om någon annan person är registrerad på boplats.se.

Har du allmänna frågor om Boplats kan vi givetvis svara på dessa utan att du visar legitimation.

Följande ärenden kan endast göras genom att du kommer till kundmottagningen i Rosenlund och legitimerar dig.

  • Byta till svenskt personnummer (kräver legitimation och dokumentation från skatteverket)

  • Ta över dagar vid dödsfall (kräver legitimation samt "dödsfallsintyg med släktutredning" )

Om du har skyddad identitet och vill registera dig måste du boka tid.


Medborgarkontor

Du kan få hjälp med att använda boplats.se på ditt Medborgarkontor. Det här kan du få hjälp med

Öppettider, besöksadress och tillgänglighetsinformation  hittar du på goteborg.se 

fråga.jpg