Continue to the page
Close

På grund av renovering är Boplats kundmottagning fortfarande stängd. Boplats planerar att öppna upp för drop-in-besök till hösten, men redan från 13 juni kan du boka tid för att besöka Boplats kundmottagning.

| Nyhet 2022-05-09 |

Boplats växer så det knakar, med fler lägenheter att förmedla och fler medarbetare. För att alla ska få plats måste lokalerna byggas om. Arbetet med renoveringen har pågått under våren 2022 och närmar sig nu slutskedet. Kundmottagningen på Rosenlundsplatsen har varit stängd under tiden för ombyggnationen.

Bokade besök från 13 juni

Från och med den 13 juni kan du som vill besöka Boplats kundmottagning boka en tid för personligt besök. Du bokar en tid genom att ringa till Boplats telefonsupport på nummer 031– 100 250. Du blir sedan uppringd av Boplats personal för att hitta en tid som passar, men också för att få frågan om du hellre vill ha ditt ärende löst direkt över telefon.

- De allra flesta ärenden kan vi lösa över telefon. Därför erbjuder vi alltid att lösa ärendet direkt innan vi bokar tid för besök. På så sätt kan vi bespara den bostadssökande en resa till vårt kontor i onödan, säger Hiba Hamza, kundtjänstchef på Boplats.

Kundmottagningen öppnar efter sommaren

Exakt datum för när Boplats börjar med drop-in-besök är ännu inte bestämt, men det kommer att ske efter sommaren, enligt Hiba Hamza:

- Vi vill se till att renoveringen av lokalerna är helt klar innan vi öppnar upp för drop-in- besök för att kunna ge bästa möjliga service till dem som önskar att få hjälp på plats.

Håll utkik på boplats.se för mer information.

Kontaktuppgifter till Boplats Göteborg

Telefon: 031-100 250 Måndag till fredag, 8-16.30

E-postformulär: boplats.se/kontakta/kundtjanst