Tekniska problem

Här hittar du vägledning om du har tekniska problem med att logga in, med din webbläsare, om du inte kan ta emot epost, eller om det inte fungerar att betala med kort.

Webbläsare / Problem att logga in / Betala med kort / Ingen epost / Kan inte lägga till områden i profil / Efter driftstopp (rensa cache) 


Webbläsare

Vår webbplats fungerar med de flesta webbläsare som finns på marknaden idag, men hastigheten kan variera. Den nya webbplatsen fungerar bäst i Google Chrome eller Safari. Du kan även använda nya versioner av till exempel Mozilla Firefox, eller Internet Explorer från version 9 och uppåt.  Vi rekommenderar att du uppgraderar din webbläsare till den senaste versionen för bästa funktion. 

Du kan kontrollera vilken webbläsarversion du har på den här webbplatsen. Du kan även ladda ned alternativa webbläsare på samma sida.

Problem att logga in?

Om det inte går att logga in kan det bero på att din webbläsare är inställd att inte acceptera cookies. Ändra inställningarna så att din webbläsare accepterar alla cookies, eller specificera att den skall acceptera cookies på nya.boplats.se så går det bra att logga in.

Instruktioner cookies: Chrome / Safari / Firefox / Internet Explorer 

Bytt lösenord nyligen: Har du bytt lösenord på den gamla webbplatsen efter den 23 maj 2014 är det det lösenord du hade tidigare som gäller.

Glömt lösenord: Använd funktionen "glömt lösenord" i rutan som öppnas när du klickar på "Logga in" på den nya webbplatsen. Då skickas ett mail med en länk till dig. Klicka på länken och skriv in ett nytt lösenord. Notera att detta endast kommer fungera på den nya webbplatsen.

Betala med kort

När du trycker på knappen "Betala med kort"  öppnas ett fönster med betalningsfunktionen som ligger hos vår leverantör Dibs. För att fönstret skall öppnas måste du se till att din webbläsare tillåter "pop-up fönster".

Instruktioner pop-upGoggle Chrome / Safari / Firefox / Internet Explorer 9 (win7)

Får du inte epost från oss?

Se över dina inställningar i din e-postklient för att vara säker på att den alltid godkänner e-post från oss.

  1. För att vara säker på att få mail från ditt boplatskonto: Lägg till boplats.se som en ”säker avsändare” genom att följa stegen nedan, beroende på din epostklient.

  2. För att vara säker på att svar från Boplats kundtjänst: Lägg till avsändaradressen noreply@summeramail.se som en ”säker avsändare” genom att följa stegen nedan, beroende på din epostklient.

Outlook.com (msn.com, live.com, hotmail.com)

  1. Klicka på Alternativ-ikonen alternativ.jpg och sedan på Alternativ.

  2. Klicka på Betrodda och blockerade avsändare under Förhindra skräppost och klicka sedan på Betrodda avsändare.

  3. Följ instruktionerna på skärmen. Du ska lägga till boplats.se och noreply@summeramail.se till listan.

  4. Klicka på Outlook-logotypen längst upp till vänster om du vill gå tillbaka till inkorgen.

yahoo.com

  1. Klicka på Alternativ-ikonen alternativ.jpg och sedan på Settings.

  2. Klicka på Filters 

  3. Ange Filter Name: boplats.se och noreply@summeramail.se

  4. Ange regeln Sender Contains boplats.se

  5. Välj Inbox i listan med rubrik ”Then deliver the email to the following folder”

  6. Klicka på Save knappen för att stänga Filterfönstret

  7. Klicka på Save knappen för att stänga Settingsfönstret.

gmail.com

  1. Klicka på Alternativ-ikonen alternativ.jpg och sedan på Settings.

  2. Klicka på Filters 

  3. Klicka på Create a new filter

  4. Ange boplats.se och noreply@summeramail.se i From

  5. Klicka på Create filter with this search

  6. Kryssa i Never send it to Spam

  7. Klicka på Create filter knappen för att stänga Filterfönstret

  8. Klicka på Inbox för att komma tillbaks till inboxen.


Kan inte lägga till områden i profil

Om du inte kan lägga till önskemål om områden i din profil kan det bero på att du använder dig av tillägget Adblock i din webbläsare. Gör så här för att inaktivera Adblock.

Google Chrome

1.Öppna menyn Verktyg-Tillägg

2.Avaktivera AdBlock tillägget genom att se till att kryssrutan för ”Aktiverat” inte är ikryssad. 

Safari 

1.Öppna menyn Safari-Inställningar och gå till fliken Tillägg 

2.Avaktivera AdBlock tillägget genom att se till att kryssrutan för ”Aktivera AdBlock” inte är ikryssad. 

Firefox 

1.Öppna tilläggsmenyn 

2.Välj fliken ”Tillägg” och inaktivera AdBlock genom att klicka på ”Inaktivera” knappen.


Efter driftstopp (rensa cache)

Efter att Boplats har gjort ett systemunderhåll på webbplatsen kan ibland informationen "Tillfälligt Driftstopp" ligga kvar. (se bild nedan). Du behöver då rensa "cachen" på din dator eller mobila enhet för att få bort bilden. När man surfar på internet samlas data i din webbläsare för att göra tillgången till ofta besökta sidor snabbare. Det är denna information som måste rensas. Här kan du läsa om hur man gör beroende på vilken webbläsare du har.

Hur man rensar Chrome / Safari / Internet explorer / Firefox 

 driftstopp-screen.jpg